Нові правила оформлення та продовження відстрочок від призову на військову службу

03.11.2025
16:09

З 1 листопада 2025 року в Україні розчали діяти нові правила оформлення та продовження відстрочок від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період.

Зміни спрямовані на спрощення процедури, цифровізацію процесу, зменшення корупційних ризиків і забезпечення прозорості.

Оновлений порядок затверджено змінами до постанови Кабінету Міністрів України № 560, якою передбачено:

  • автоматичне продовження відстрочок;
  • цифрову форму як основний спосіб оформлення;
  • подання паперових документів через Центри надання адміністративних послуг (ЦНАП).

Понад 80% відстрочок вже доступні онлайн, більшість із них буде продовжуватись автоматично на основі даних державних реєстрів.

Усі відстрочки, підстави для яких можна підтвердити в державних реєстрах або які не змінюються з часом, будуть продовжуватись автоматично. Це позбавляє громадян необхідності повторно збирати документи та подавати заяви.

Автоматично продовжуються відстрочки для таких категорій громадян:

  • осіб з інвалідністю;
  • тимчасово непридатних до служби (за висновком ВЛК);
  • батьків трьох і більше дітей до 18 років;
  • батьків дитини з інвалідністю до 18 років;
  • батьків повнолітньої дитини з інвалідністю I чи II групи;
  • осіб, які мають дружину або чоловіка з інвалідністю I чи II групи;
  • тих, хто доглядає за батьками з інвалідністю (своїми або чоловіка/дружини);
  • жінок і чоловіків, які виховують дитину до 18 років, якщо їхній чоловік або дружина служить у війську;
  • студентів денної або дуальної форми навчання, докторантів, інтернів;
  • наукових, науково-педагогічних і педагогічних працівників (за основним місцем роботи не менше ніж на 0,75 ставки);
  • осіб, чиї близькі родичі загинули або зникли безвісти під час бойових дій чи воєнного стану;
  • родичів Героїв України, відзначених посмертно під час Революції Гідності;
  • осіб, незаконно позбавлених волі через агресію РФ;
  • військових, звільнених з полону.

Якщо ваша відстрочка підпадає під автопродовження - нічого робити не потрібно.

Користувачі Резерв+ отримають сповіщення про продовження до кінця жовтня.

Подання документів офлайн у ЦНАП

Для громадян, чий тип відстрочки ще не цифровізовано, або для тих, хто не користується смартфоном, з 1 листопада 2025 року можна подати заяву про відстрочку в будь-якому ЦНАПі.

З питань оформлення або продовження відстрочки можна звернутись до будь-якого ЦНАПу - незалежно від місця проживання чи реєстрації.

Приходите в ЦНАП особисто з документами: паспорт, РНОКПП та пакетом документів за вашим типом відстрочки.

Адміністратори ЦНАП не уповноважені на консультування щодо умов отримання відстрочки. За консультацією ви можете звернутись до Безоплатної правової допомоги, приватних юристів, ТЦК СП, інших суб'єктів.

Адміністратор формує заяву через Портал Дія. Система автоматично перевіряє, чи не подавали ви раніше заяву, яка ще на розгляді:

  • Якщо є незакрита заява — нову подати не можна, треба чекати результат по попередній.
  • Якщо немає, і ви маєте право на відстрочку — заяву автоматично передають до того ТЦК, де ви перебуваєте на обліку.
  • Якщо ви не перебуваєте на обліку в ТЦК — рух заяви зупиняється. Повідомлення про це надійде до кабінету адміністратора ЦНАП на порталі Дія. Спочатку треба стати на облік в ТЦК за місцем проживання, і тільки потім подавати заяву про відстрочку.

Чекаєте на рішення ТЦК:

  • Позитивна відповідь — користувач Резерв+ отримує сповіщення в застосунку, а відмітка про відстрочку автоматично з’являється в його електронному військово-обліковому документі. ТЦК відправляє результат у ЦНАП. ЦНАП друкує оновлений обліковий документ із відстрочкою та повідомляє вас про готовність. Його також можна оформити та роздрукувати через власний кабінет на порталі Дія або Резерв+.
  • Негативна відповідь — адміністратору ЦНАП через портал Дія прийде повідомлення про відмову, а вам на електронну пошту — форма із зазначенням причини відмови, підписана КЕП ТЦК.

Як це працює:

  • адміністратор ЦНАПу приймає заяву та сканує документи;
  • матеріали передаються до відповідного ТЦК та СП в електронній формі;
  • рішення про надання відстрочки ухвалює ТЦК та СП.

Таким чином, ЦНАП є фронт-офісом приймання документів, а результат оформлюється безпосередньо ТЦК та СП.

Рішення про надання відстрочки чи відмову у наданні відстрочки приймає виключно ТЦК, а не ЦНАП.

Якщо система не може підтвердити підставу (наприклад, через розірвання шлюбу або відсутність даних у реєстрах), відстрочка не буде продовжена автоматично. У такому разі потрібно актуалізувати інформацію про себе в державних реєстрах і тоді звернутись до ЦНАПу.

Оформлення онлайн у застосунку Резерв+

Послуга доступна для таких категорій:

  • люди з інвалідністю;
  • тимчасово непридатні до служби (за наявності постанови ВЛК в електронному вигляді);
  • батьки трьох і більше дітей до 18 років (в одному шлюбі);
  • батьки дитини з інвалідністю до 18 років;
  • батьки повнолітньої дитини з інвалідністю I чи II групи;
  • ті, хто має дружину або чоловіка з інвалідністю I чи II групи;
  • жінки та чоловіки, які виховують дитину до 18 років, якщо їхній чоловік або дружина служить у війську;
  • студенти денної або дуальної форми, докторанти, інтерни;
  • наукові, науково-педагогічні та педагогічні працівники (зайняті не менш як на 0,75 ставки).
  • особи, які доглядають за батьками з інвалідністю (своїми або чоловіка/дружини);
  • батьки, які самостійно виховують дитину до 18 років.

Прийом громадян у ЦНАПах Боратинської громади :

1. с. Боратин, вул. Центральна, 15

Телефон: 067 312 77 47

Е-mail: boratyn.cnap@bortg.gov.ua

2.ТП с. Гірка Полонка, вул. Горохівська, 63а

Телефон: (0332) 797 560

(067) 326 85 95

Е-mail: boratyn.cnap.gp@bortg.gov.ua

3.ВРМ с. Баїв, вул. Перемоги, 37

Телефон: (0332) 709 142

Е-mail: baivska@bortg.gov.ua

4.ВРМ с. Баківці, вул. Перемоги, 9

Телефон: (099) 331 33 67

Е-mail: bakivtsi@bortg.gov.ua

5.ВРМ с. Коршів, вул. Лесі Українки,82

Телефон: (067) 476 01 87

Е-mail: korshuw@bortg.gov.ua

6.ВРМ с. Лаврів, вул. Шкільна,1

Телефон: (050) 378 84 39

(066) 799 35 94

Е-mail: lawruw@bortg.gov.ua

7.ВРМ с. Промінь, вул. Миру, 11

Телефон: (099) 754 17 33

(096) 742 40 42

Е-mail: promyn@bortg.gov.ua

8.ВРМ с. Радомишль, вул. Центральна, 47

Телефон: (098) 754 15 17

Е-mail: radomyshel@bortg.gov.ua

9.ВРМ с. Ратнів, вул. Перемоги,9

Телефон: (0332) 793 142

Е-mail: ratniw@bortg.gov.ua

Режим роботи:

Понеділок - четвер: 08.00 – 17.15

П’ятниця: 08.00 – 16.00

Технічна перерва: 13.00 – 14.00

Субота, неділя – вихідні дні

Поділитися:

Вакансія: головний спеціаліст- юрисконсульт
06.11.2025 16:45
Боратинська сільська рада запрошує на роботу головного спеціаліста-юрисконсульта відділу організаційно-правового забезпечення. Кваліфікаційні вимоги: Освіта – вища (юридична). Досвід…
Долучайтеся до онлайн-челенджу «БезСтереотипів»: розкажіть свою історію подолання упереджень
06.11.2025 15:10
Напередодні Всеукраїнської кампанії «16 днів проти насильства» Національна соціальна сервісна служба України оголошує старт онлайн-челенджу «БезСтереотипів» Мета ініціативи – показати, як кожен і…
Обʼєднана штурмова бригада Національної поліції України «Лють» шукає воїнів
06.11.2025 09:33
Обʼєднана штурмова бригада Національної поліції України «Лють» оголошує набір воїнів, готових захищати країну на найгарячіших напрямках фронту. Підрозділ шукає мотивованих чоловіків і жінок, які…