Що таке звернення громадян та як цим користуватись?

08.07.2024
13:59

Чергова публікація про інструменти партисипації в межах інформаційної кампанії проєкту «Бюджетна партисипація від А до Я», в якому бере участь наша громада та який реалізується Громадським Партнерством «За прозорі місцеві бюджети!» за підтримки Проєкту USAID «ГОВЕРЛА».

Сьогоднішня публікація присвячена ЗВЕРНЕННЯМ ГРОМАДЯН. Це викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги. Відповідно до ст. 40 Конституції України та Закону України «Про звернення громадян», усі мають право звертатися до органів влади та посадових і службових осіб цих органів, що зобовʼязані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Чому це важливо?

Чинним законодавством закріплено прямий обовʼязок органів влади в межах своїх повноважень обʼєктивно, всебічно і вчасно розглядати заяви (клопотання) та скарги громадян, перевіряти викладені в них факти і надавати на них належні та обґрунтовані відповіді. Це правило діє і під час воєнного стану.

Як цим користуватися?

1. Звернення громадян повинен розглядати той орган, до компетенції якого належить вирішення порушених у цих зверненнях питань.

2. Якщо у зверненні міститься низка питань, частина з яких не належить до компетенції цього органу, то він розглядає лише ті, які належать до його компетенції, а також пересилає звернення громадянина до інших органів за компетенцією із зазначенням у супровідному листі, щодо яких саме питань пересилає лист за належністю, про що також повідомляє громадянина.

3. Звернення за строками їхнього розгляду можна умовно поділити на три категорії:

- які не потребують додаткового вивчення – невідкладно, але не пізніше 15 календарних днів від дня їх отримання;

- які не можуть бути розглянуті негайно та потребують додаткового вивчення – протягом 1 місяця;

- які неможливо розглянути та вирішити протягом 1 місяця – розглядаються та вирішуються протягом 45 календарних днів (про що повідомляється заявнику).

У наступних публікаціях ми розповімо про інші інструменти партисипації, тож стеж за нашими постами з хештегом #включайся_в_бюджет_громади!

Ця публікація створена Громадським Партнерством «За прозорі місцеві бюджети!» в рамках проєкту «Бюджетна партисипація від А до Я» та стала можливою завдяки Агентству США з міжнародного розвитку (USAID) та щирій підтримці американського народу через Проєкт USAID «ГОВЕРЛА». Зміст цієї публікації не обов'язково відображає погляди USAID та Уряду США.

Поділитися:

Увага! Шахраї знову розсилають фейкові листи від імені Державної податкової служби України
11.11.2025 08:50
Державна податкова служба України повідомляє про нову хвилю масових розсилок фішингових електронних листів, які несправжні та не мають жодного стосунку до податкової. Шахраї маскують свої адреси…
Представників бізнесу Боратинської громади запрошують долучитися до опитування щодо співпраці з ветеранами та членами їхніх родин
10.11.2025 11:03
Спільнота PRO Women UA проводить опитування серед представників бізнесу щодо досвіду співпраці з ветеранами та членами їхніх родин. Мета дослідження — з’ясувати, як сьогодні бізнес залучає…
Одноразова виплата для підтримки вразливих категорій громадян у рамках урядової «Зимової підтримки»
10.11.2025 09:07
Кабінет Міністрів України підтримав постанову, розроблену Міністерством соціальної політики, сім’ї та єдності України, щодо запровадження програми підтримки окремих категорій громадян у зимовий…